Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

NajTZB.sk

(ďalej len „VOP“)

Prevádzkovateľom webového sídla umiestneného pod doménou najtzb.sk je:

obchodné meno: KGM Trade s.r.o.

sídlo: Jateční 540/4, Holešovice, 170 00 Praha 7, Česká republika

IČ: 24 768 880

DIČ: CZ24768880

Spoločnosť je vedená v obchodnom registri Mestské súdu v Prahe pod sp. zn. C 172780

Adresa elektronickej pošty: info@najtzb.sk

Tel. číslo: +421 910 669 433

 (ďalej len „Prevádzkovateľ“)

Čl. I

Definície pojmov

Predávajúci:  prevádzkovateľ, a teda osoba špecifikovaná v záhlaví týchto VOP

Kupujúci: fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba

Spotrebiteľ: každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s Predávajúcim nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Podnikateľ: osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, osoba ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov. Na účely ochrany spotrebiteľa sa podnikateľom rozumie každá osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmeti svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti. Na účely VOP sa podnikateľom rozumie osoba, ktorá koná v súlade s predchádzajúcou vetou v súlade so svojou podnikateľskou činnosťou. Kupujúci, ktorý uvedie v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), berie na vedomie, že sa bude v zmluvnou vzťahu s predávajúcim považovaný za podnikateľa a budú sa naňho vzťahovať ustanovenia VOP pre podnikateľov.

Čl. II. Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi zmmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je Predávajúci a na druhej strane kupujúci. Predajca svoje výrobky a služby predáva prostredníctvom webových stránok www.najtzb.sk. Ďalšie informácie o predávajúcom sú k dispozícii na stránkach www.kgmtrade.cz
  2. Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnou súčasťou Predzmluvné upozornenie pre kupujúcich spotrebiteľov, uvedené v článku III. VOP, Zásady ochrany osobných údajov a Dokument o preprave a platbe, a že s nimi výslovne súhlasí v znení platnom a účinnom v čase vytvorenia objednávky.
  3. Kupujúci si je vedomý, že nákupom tovaru ponúkaného predávajúcim nezískava žiadne práva na používanie registrovaných ochranných známok, obchodných názvov, loga predávajúceho alebo zmluvných partnerov predávajúceho, pokiaľ nie je v konkrétnej zmluve dohodnuté inak. Kupujúci obdrží faktúru obsahujúcu základné údaje o zmluve, vrátane pokladničného dokladu v súlade so zákonom o evidencii tržieb a daňového dokladu, v tlačenej forme spolu s tovarom, s čím kupujúci súhlasí. Na požiadanie môže byť zaslaná aj v elektronickej forme na e-mailovú adresu, ktorú Kupujúci uviedol.
  4. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť len v slovenskom jazyku.
  5. Príslušným orgánom kontroly poskytovania služieb a tovaru na stránkach Predajcu a s nimi súvisiacich služieb je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 (ďalej len „SOI“).

Čl. III. Predzmluvná komunikácia so spotrebiteľmi

Predávajúci informuje kupujúceho/spotrebiteľa, že

  1. náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v prípade internetového a telefonického pripojenia podľa podmienok operátora kupujúceho predávajúci neúčtuje žiadne dodatočné poplatky, to neplatí pre zmluvnú dopravu);
  2. vyžaduje zaplatenie kúpnej ceny pred prevzatím plnenia od predávajúceho Kupujúcim, alebo sa povinnosť zaplatiť zálohu alebo podobnú platbu vzťahuje na požiadavky Kupujúceho na konkrétne služby, ak sa vyžadujú a poskytujú;
  3. predávajúci neuzatvára zmluvy, ktorých predmetom je opakované plnenie, ak takéto zmluvy sprostredkúva, najkratšiu dobu, počas ktorej budú zmluvné strany viazané zmluvou, oznámi poskytovateľ predmetného plnenia vrátane údajov o cene alebo spôsobe jej určenia za jedno fakturačné obdobie, ktorým je vždy jeden mesiac, ak sa táto cena nemení;
  4. ceny tovarov a služieb na webovej stránke predávajúceho sú uvedené vrátane DPH aj bez DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa môžu líšiť v závislosti od zvoleného spôsobu, poskytovateľa dopravy a spôsobu platby objednávky;
  5. kupujúci v postavení spotrebiteľa je oprávnený odstúpiť od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 (štrnástich) dní odo dňa:
    1. prevzatia tovaru;
    2. prijatia poslednej dodávky tovaru, v prípade zmluvy na niekoľko tovarov alebo na dodanie niekoľkých častí alebo
    3. prijatia prvej dodávky tovaru, v prípade zmluvy, ktorej predmetom je pravidelne sa opakujúca dodávka tovaru; alebo
    4. uzavretia zmluvy o poskytnutí služby.
  6. odstúpenie od zmluvy musí byť zaslané písomne na adresu sídla predávajúceho, priložené k tovaru v balíku, zaslané na e-mailovú adresu predávajúceho, oznámené osobne v ktorejkoľvek predajni predávajúceho, oznámené telefonicky;
  7. kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy:
    1. predmetom ktorej je poskytovanie služieb poskytovaných predajcom, ak sa jej poskytovanie začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
    2. za dodávku tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od výkyvov na finančnom trhu nezávislých od vôle predajcu a ktoré môžu nastať počas lehoty na odstúpenie od zmluvy;
    3. dodanie tovaru, ktorý bol zhotovený a upravený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo pre jeho osobu;
    4. dodanie tovaru podliehajúceho skaze a tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
    5. opravu alebo údržbu vykonanú na mieste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následných opráv alebo dodania iných než požadovaných náhradných dielov;
    6. dodanie tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a ktorý z hygienických dôvodov nemožno vrátiť;
    7. dodanie zvukového alebo obrazového záznamu alebo počítačového programu, ak porušil jeho pôvodný obal;
    8. o dodaní digitálneho obsahu, pokiaľ nebol dodaný na hmotnom nosiči a nebol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, predávajúci zdôrazňuje, že v prípade dodania digitálneho obsahu dodaného online nemožno od takejto zmluvy odstúpiť.
  8. v prípade odstúpenia od zmluvy znáša kupujúci náklady výlučne na vrátenie tovaru predávajúcemu a v prípade zmluvy uzavretej prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku náklady na vrátenie tovaru, ak ho vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť obvyklým spôsobom poštovej prepravy;
  9. spotrebiteľ je povinný zaplatiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a ktorej plnenie sa už začalo, a to výlučne za skutočne poskytnuté plnenie;
  10. rozmery, hmotnosť, výkon, kapacita a ďalšie údaje uvedené na webovej stránke predávajúceho, v katalógoch, brožúrach a iných tlačovinách nie sú záväzné a vychádzajú z údajov výrobcov. V prípade nezrovnalostí bude predávajúci kontaktovať spotrebiteľa. Fotografie sú ilustračné a môžu sa v detailoch líšiť od originálu.
  11. zmluva alebo príslušná faktúra bude uložená v elektronickom archíve predávajúceho, účtovná dokumentácia bude uchovávaná v súlade s príslušnou legislatívou Slovenskej republiky;
  12. v prípade predbežnej objednávky tovaru kupujúcim je cena takéhoto tovaru len predbežná. Konečná cena tovaru sa môže líšiť. Predávajúci bude Kupujúceho informovať o prípadných zmenách cien. Kúpna cena tovaru bude stanovená po naskladnení tovaru Predávajúcim. Prípadný rozdiel medzi zaplatenou predbežnou cenou a kúpnou cenou vráti Predávajúci alebo ho zaplatí Kupujúci pred dodaním tovaru, pokiaľ sa Kupujúci nerozhodne predbežnú objednávku zrušiť. Kupujúci je oprávnený predbežnú objednávku zrušiť, v prípade ak cena tovaru presiahne 1,2 násobok predbežnej ceny. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť termín dodania, a to aj opakovane, v prípade tovaru, ktorý je možné vopred objednať. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (minimálne 60 dní) má Kupujúci právo odstúpiť od zmluvy. Ak sa okolnosti, z ktorých Predávajúci vychádzala pri predbežnom objednaní tovaru Kupujúcim, zmenia do takej miery, že od Predávajúceho nemožno rozumne požadovať, aby bola predbežnou objednávkou viazaná, Predávajúci je oprávnený predbežnú objednávku zrušiť a následne o tom informovať Kupujúceho.
  13. Kontaktná e-mailová adresa je info@najtzb.sk.

Čl. IV Zmluva

Uzavretie zmluvy

  1. K vytvoreniu objednávky dôjde, keď Kupujúci vloží vybraný tovar, služby alebo elektronický obsah do košíka a odošle objednávku. Pri uzatváraní zmluvy môže Kupujúcemu asistovať zamestnanec Predávajúceho, a to buď priamo na pobočke, alebo telefonicky a pri zadávaní objednávky faxom alebo e-mailom. V jednotlivých prípadoch, najmä pri vyšších cenách, si Predávajúci vyhradzuje právo uzavrieť zmluvu na základe potvrdenia objednávky, najlepšie osobne alebo telefonicky. Pred potvrdením objednávky môže Kupujúci zmeniť požadované plnenie v košíku, ako aj spôsob dodania a spôsob platby. Kupujúci je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré zadal/vybral pri vytváraní objednávky. Kúpnu zmluvu uzatvára Predávajúci potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim, Predávajúci nezodpovedá za prípadné chyby v prenose údajov. Predávajúci potvrdí Kupujúcemu uzatvorenie zmluvy e-mailom s uvedením predpokladaného dátumu vyskladnenia. V e-maile sa tiež jasne uvádza, že objednávka je potvrdená. Informačný e-mail s rekapituláciou objednávky, ktorý je zaslaný bezprostredne po vytvorení objednávky na e-mail uvedený Kupujúcim, nie je potvrdením objednávky.
  2. Výslednú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno zmeniť alebo zrušiť len na základe dohody strán alebo zo zákonných dôvodov, ak nie je vo VOP uvedené inak.
  3. V prípade, že počas obdobia, kedy bol tovar objednaný, došlo k výraznej zmene kurzu cudzej meny alebo k zmene ceny či sortimentu tovaru dodávaného dodávateľom, alebo v prípade zjavnej chyby v cene tovaru, má Predávajúci právo objednávku po dohode s Kupujúcim upraviť. Ak Kupujúci s takouto dohodou nesúhlasí, predávajúci nie je povinný objednávku potvrdiť a kúpna zmluva sa neuzavrie. Rovnaké právo si Predávajúci vyhradzuje aj v prípade, ak výrobca prestane dodávať objednaný výrobok alebo uvedie na trh novú verziu výrobku alebo výrazne zmení cenu výrobku.
  4. Ak je k tovaru poskytnutý akýkoľvek darček a Kupujúci ho nevyužije, je povinný vopred kontaktovať Predávajúceho a uviesť, že o darček nemá záujem. V takom prípade bude Kupujúcemu predaný tovar bez tohto darčeka. Ak tak Kupujúci neurobí a darček prijme, je povinný darček vrátiť v prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku V ods. 1 VOP.
  5. Uzavretú zmluvu archivuje Predávajúci minimálne päť rokov od jej uzavretia, najdlhšie však po dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného plnenia a nie je prístupná tretím, nezúčastneným osobám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzavretiu zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces prehľadne popísaný.

Dodanie predmetu kúpy

  1. V kúpnej zmluve sa Predávajúci zaväzuje odovzdať Kupujúcemu vec, poskytnúť digitálny obsah/licenciu, ktorá je predmetom kúpy, a umožniť kupujúcemu nadobudnúť k nej vlastnícke právo, a Kupujúci sa zaväzuje vec/digitálny obsah prevziať a zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu.
  2. Dodacia lehota od objednania je vždy uvedená priamo na stránke každého výrobku. Tovar, pri ktorom je uvedené "skladom X ks", je fyzicky uskladnený v priestoroch alebo skladoch Predávajúceho. Tovar s inou dostupnosťou je zvyčajne skladovaný v externom sklade dodávateľa a na požiadanie Kupujúceho Predávajúci poskytne presnú dostupnosť. Táto dostupnosť je len orientačná a nemožno ju zaručiť.

UPOZORNENIE: Tovar s dostupnosťou "Na vyžiadanie" sa dováža priamo od dodávateľov - výrobcov. Z tohto dôvodu Predávajúci v niektorých prípadoch nemôže vopred oznámiť presný dátum naskladnenia a dostupnosti tovaru. 

  1. Aktualizácia skladovej dostupnosti podľa informačného systému sa uskutočňuje s niekoľkominútovým oneskorením. Keďže tovar je možné zakúpiť v kamennej predajni, môže sa stať, že predávajúci prijme objednávku v čase, keď je tovar už predaný, ale skladové zásoby ešte nie sú aktualizované v e-shope. Predávajúci potom musí tovar objednať u dodávateľa a dodanie sa oneskorí o niekoľko dní. Tieto prípady sú zriedkavé, ale môžu nastať. V takom prípade predávajúci informuje kupujúceho o dátume naskladnenia v čase spracovania objednávky.
  2. Predávajúci je vlastníkom tovaru, až do úplného zaplatenia kúpnej ceny zo strany Kupujúceho, tzn. že vlastnícke právo prechádza na Kupujúceho až po pripísaní všetkých finančných prostriedkov na účet Predávajúceho. Podobne toto pravidlo platí aj v prípade kúpy licencie alebo služby.
  3. Predávajúci odovzdá Kupujúcemu predmet kúpy, ako aj doklady týkajúce sa predmetu kúpy a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k predmetu/licencii v súlade so zmluvou.
  4. Predávajúci splní svoju povinnosť odovzdať vec Kupujúcemu, ak umožní Kupujúcemu nakladať s vecou v mieste plnenia a včas to oznámi Kupujúcemu.
  5. Ak má Predávajúci vec odoslať, odovzdá Predávajúci vec Kupujúcemu - podnikateľovi jej odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre Kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, Predávajúci odovzdá vec Kupujúcemu - spotrebiteľovi v okamihu, keď dopravca odovzdá vec Kupujúcemu.
  6. Ak je predmetom kúpy digitálny obsah, predmet kúpy sa považuje za odovzdaný okamihom, keď Predávajúci doručí Kupujúcemu e-mailovú správu s odkazom na jeho stiahnutie alebo sprístupní Kupujúcemu odkaz na stiahnutie. Predávajúci upozorňuje, že odkaz na stiahnutie digitálneho obsahu je platný len počas 60 dní. Kupujúci je preto povinný stiahnuť si digitálny obsah počas tejto lehoty.
  7. Ak Predávajúci dodá väčšie množstvo tovaru, ako bolo dohodnuté, kúpna zmluva sa uzatvára aj na nadbytočné množstvo, pokiaľ ho Kupujúci bez zbytočného odkladu neodmietne alebo ho nevráti Predávajúcemu do 14 (štrnástich) dní odo dňa doručenia Kupujúcemu.
  8. Predávajúci dodá predmet kúpy Kupujúcemu v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení.
  9. Ak nie je výslovne dohodnuté, ako má byť predmet kúpy zabalený, Predávajúci zabalí predmet spôsobom potrebným na zachovanie a ochranu predmetu. V prípade vrátenia tovaru, Kupujúci zabezpečí prepravu predmetu kúpy rovnakým spôsobom.
  10. Predávajúci využíva na prepravu tovaru prepravcu Packeta a Toptrans.

 

  1. Prechod nebezpečenstva škody
  2. Vec je vadná, ak nemá dohodnuté vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci a vady v dokladoch potrebných pre užívanie veci.
  3. Právo Kupujúceho z vadného plnenia sa zakladá na vade, ktorú má vec v čase prechodu nebezpečenstva škody na Kupujúceho, aj keď sa prejaví neskôr. Právo Kupujúceho vzniká aj z vady, ktorú Predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti neskôr.
  4. Kupujúci je povinný prezrieť veci čo najskôr po jej obdržaní a teda prechodu nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho i a presvedčiť sa o jej vlastnostiach a množstve. Je povinný bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o všetkých zistených vadách a nedostatkoch a zároveň spísať za prítomnosti dopravcu záznam o poškodení alebo tieto skutočnosti uviesť v nákladnom liste.
  5. Nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho pri prevzatí tovaru. Rovnaký následok má, ak Kupujúci neprevezme vec, hoci mu Predávajúci umožnil s ňou nakladať.
  6. Škoda na veci, ktorá vznikla po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho, nemá vplyv na povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu, pokiaľ Predávajúci nespôsobil škodu porušením svojej povinnosti.
  7. Omeškanie zmluvnej strany s prevzatím veci oprávňuje druhú zmluvnú stranu na predaj veci po tom, ako poskytne omeškanej zmluvnej strane primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci, a to na základe oznámenia omeškanej zmluvnej strane. To platí aj vtedy, ak je strana v omeškaní s platbou, ktorá je podmienená odovzdaním veci.

 

  1. Zodpovednosť Predávajúceho, Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenia:

  1. Práva Kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len "reklamácie") musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
  2. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia veci Kupujúcim
  3. vec má vlastnosti, na ktorých sa zmluvné strany dohodli, ak takáto dohoda neexistuje, že má vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonanej reklamy;
  4. predmet je vhodný na účel, na ktorý sa podľa Predávajúceho používa alebo na ktorý sa predmet tohto typu bežne používa;
  5. položka je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti a
  6. vec je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
  7. Ak sa vada objaví do jedného roka od prevzatia, považuje sa položka za vadnú už pri prevzatí. Ak nie je uvedené inak, Kupujúci je oprávnený uplatniť nárok zo zodpovednosti za vadu, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v priebehu dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, to však neplatí:
  8. za vec predávanú za nižšiu cenu, vada, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá;
  9. opotrebenie spôsobené bežným používaním;
  10. v prípade použitej veci vada zodpovedajúca miere používania alebo opotrebenia, ktorú mala vec pri prevzatí kupujúcim, alebo
  11. ak si to vyžaduje povaha veci.
  12. V prípade spotrebného tovaru (napr. drogérie a pod.) je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady v lehote dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však tovar nemá dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje len na dátum vyznačený na obale tovaru.
  13. Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sú spolu s tovarom poskytované darčeky, právo na reklamáciu vady v lehote 24 mesiacov možno uplatniť len na predaný tovar, nie však na darčeky poskytnuté spolu s tovarom. V prípade takýchto darčekov môže spotrebiteľ uplatniť nárok zo zodpovednosti za vady daru do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Podnikateľ nie je oprávnený uplatniť nárok zo zodpovednosti za vady v súvislosti s darčekmi.
  14. Kupujúci nemá nárok zo zodpovednosti za vady, ak pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
  15. Ak má vec vadu, ktorú je Predávajúci povinný odstrániť, a ak sa vec predáva za nižšiu cenu alebo ide o použitú vec, má Kupujúci namiesto nároku na výmenu veci nárok na primeranú zľavu.
  16. Ak vec nemá vyššie uvedené vlastnosti, môže Kupujúci požadovať aj dodanie novej veci bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže Kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci nárok na bezplatné odstránenie vady.
  17. Kupujúci má právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti aj v prípade odstrániteľnej vady, ak vec nemožno riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má Kupujúci tiež právo odstúpiť od zmluvy.
  18. Ak Kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu súčasti veci alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj vtedy, ak Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť súčasť veci alebo vec opraviť, ako aj vtedy, ak Predávajúci neodstráni vadu v primeranej lehote alebo ak by odstránenie vady spôsobilo Kupujúcemu značné ťažkosti.
  19. Právo z vadného plnenia nepatrí Kupujúcemu, ak Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak Kupujúci vadu sám spôsobil.
  20. Na žiadosť Kupujúceho Predávajúci vydá písomné potvrdenie o záväzkoch Predávajúceho v prípade vadného plnenia v rozsahu stanovenom Občianskym zákonníkom.
  21. Práva z vadného plnenia sa uplatňujú u Predávajúceho, u ktorého bola vec zakúpená, pokiaľ Predávajúci neurčí na vykonanie opravy inú osobu.
  22. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare v lehote dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru.
  23. Ak Predávajúci poskytol záruku za akosť nad rámec zákonného práva z chybného plnenia, jej uplatnenie sa riadi týmito podmienkami, ak nie je v záručnom liste alebo v zmluve uvedené inak. Nároky zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na vady spôsobené nesprávnym používaním, poškodením spôsobeným nesprávnou inštaláciou alebo nesprávnym používaním, bežným opotrebovaním a neprimeraným opotrebovaním. Záruka tiež zaniká, ak bol záručný list pozmenený, odstránený alebo je nečitateľné sériové číslo, názov modelu, ak bol záručný list vydaný.
  24. Reklamáciu je potrebné oznámiť Predávajúcemu, pričom je vhodné tak urobiť písomne, spolu s riadne špecifikovaným oznámením o vadách, a je vhodné, aby reklamácia obsahovala aj voľbu nároku zo zodpovednosti za vady Kupujúceho podľa zákona, ku ktorej je potrebné priložiť kópiu dokladu o kúpe. Bez riadneho oznámenia vád nebude reklamačné konanie začaté a reklamácia bude zamietnutá. Predávajúci bude posudzovať reklamácie v súlade s pokynmi stanovenými výrobcom tovaru. Tovar zaslaný Kupujúcim na účely posúdenia reklamácie musí byť zaslaný riadne vyčistený (vysušený v prípade čerpadiel a pod.) a riadne zabalený proti poškodeniu pri preprave. V prípade úspešnej reklamácie sa opravený alebo vymenený tovar zašle späť Kupujúcemu. Maximálna lehota na vybavenie reklamácie je zákonom stanovená na 30 dní. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehota na vybavenie reklamácie podľa tohto bodu začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy Predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci - spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Lehota na vybavenie reklamácie sa prerušuje, ak predávajúci nedostal všetky doklady potrebné na vybavenie reklamácie (časti tovaru, iné doklady a pod.). Predávajúci je povinný vyžiadať si od kupujúceho doplňujúce doklady čo najskôr. Plynutie lehoty sa od tohto dátumu pozastavuje, kým kupujúci nedodá požadované dokumenty.

Reklamáciu pošlite na adresu:

KGM Trade s.r.o.
Jateční 540/4
170 00 Praha 7
e-mail: info@najtzb.sk

Reklamáciu môžete podať aj osobne v ktorejkoľvek predajni Predávajúceho.

  1. Zodpovednosť Predávajúceho za vady voči Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, sa posudzuje podľa zákonnej úpravy uvedenej v § 422 a nasl. Obchodného zákonníka.
  2. Predávajúci výslovne uvádza, že ak Kupujúci nie je spotrebiteľ, zodpovednosť Predávajúceho za vady je v trvaní 12 mesiacov.

Záruka kvality

  1. Ako doklad o záruke vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru doklad o kúpe (faktúra, predajný doklad) so zákonnými údajmi potrebnými na uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo). Pre uplatnenie záruky je možné preukázať Predávajúcemu nákup aj iným spôsobom, ak Kupujúci nemá doklad o kúpe, napr. objednávkou, e-mailovou komunikáciou alebo výpisom z účtu a pod.
  2. Ak je to v súvislosti s poskytnutou zárukou potrebné a výrobca to dostatočne nevysvetlí, Predávajúci vysvetlí obsah záruky zrozumiteľným spôsobom v záručnom liste, pričom uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým možno uplatniť nároky z nej vyplývajúce. Predávajúci v záručnom liste tiež uvedie, že zárukou nie sú dotknuté práva Kupujúceho súvisiace s kúpou veci.

Lehota na uplatnenie práv vyplývajúcich z vadného plnenia

  1. Lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim.
  2. Lehota pre nový (vrátane rozbaleného) tovar je 24 mesiacov;
  3. V prípade spotrebného tovaru (napr. drogérie atď.) je Kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady v lehote dvadsiatich štyroch (24) mesiacov, ak však tovar nemá dátum spotreby, v takom prípade sa lehota skracuje len na dátum uvedený na obale tovaru.
  4. V prípade Kupujúceho - podnikateľa je lehota na uplatnenia práv z vadného plnenia 12 mesiacov. Táto lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia však môže byť upravená odlišne, ak je to výslovne uvedené pre daný druh tovaru; takto stanovená lehota má prednosť.
  5. Lehota sa končí dňom, ktorý sa číselne zhoduje s dňom jeho začiatku, a o príslušný počet mesiacov neskôr.
  6. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, zaniknú, ak neboli uplatnené v stanovenej lehote.
  7. V prípade vybavenia reklamácie formou výmeny tovaru sa nová lehota neuplatňuje, rozhodujúca je lehota odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

Kvalita pri príjme

  1. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že vec je pri prevzatí nemá vady. Predávajúci predovšetkým zodpovedá Kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia veci Kupujúcim,
  2. tovar má vlastnosti dohodnuté medzi stranami, a ak k dohode nedošlo, také vlastnosti, ktoré Predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré Kupujúci očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe nimi uskutočnenej reklamy.
  3. vec je vhodná na účel, ktorý Predávajúci uvádza, že sa používa, alebo na ktorý sa vec tohto druhu zvyčajne používa.
  4. položka je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti.
  5. vec je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
  6. Ak sa vada prejaví v priebehu jedného roka odo dňa prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí Kupujúcim, ak Predávajúci nepreukáže opak.

Kontrola tovaru pri príjme

  1. Kupujúci je povinný pri osobnom prevzatí tovaru od Predávajúceho, tento skontrolovať, a to jeho úplnosť a neporušenosť obalu.
  2. Kupujúci pri preberaní tovaru od dopravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä počet balíkov, neporušenosť alebo poškodenie obalu) podľa prepravného listu.
  3. Kupujúci v deň prevzatia skontroluje úplnosť tovaru, najmä či balík obsahuje všetko, čo má obsahovať.
  4. Akékoľvek nezrovnalosti musia byť oznámené Predávajúcemu pri osobnom prevzatí na mieste, pri prevzatí od dopravcu musia byť uvedené v odovzdávacom protokole dopravcu, alebo môže Kupujúci odmietnuť zásielku prevziať. Predávajúci ďalej odporúča priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu v prípade prevzatia od dopravcu. V dodacom liste je tiež možné uviesť, že zásielka bola poškodená, a neskôr uplatniť reklamáciu. Za prípadné poškodenie počas prepravy zodpovedá dopravca, všetok tovar je poistený. Na základe riadne vyhotoveného zápisu o poškodení bude Kupujúcemu poskytnutá primeraná zľava alebo nový tovar. Podpisom nákladného listu Kupujúci súhlasí s prevzatím tovaru a potvrdzuje, že tovar bol dodaný riadne a včas.
  5. V prípade mechanického poškodenia tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, Kupujúci nahlási poškodenie tovaru telefonicky dopravcovi, a to najneskôr do troch pracovných dní odo dňa doručenia zásielky. Tým sa výrazne urýchli a zjednoduší reklamačný proces. Reklamácie sa riadia reklamačnými podmienkami jednotlivých dopravcov a Kupujúci sa zaväzuje dodržiavať reklamačný postup uvedený v týchto podmienkach.
  6. Viac informácií nájdete na stránke o Doprava a platba.
  7. Týmito opatreniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv vyplývajúcich z vadného plnenia. Dodatočná reklamácia nekompletnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva na reklamáciu veci, ale dáva Predávajúcemu možnosť preukázať, že nedošlo k porušeniu kúpnej zmluvy.

Výluky

  1. Porušenie ochrannej plomby, informačného štítku alebo sériového čísla vystavuje Kupujúceho riziku zamietnutia reklamácie, pokiaľ k poškodeniu nedošlo počas bežného používania. Plomby a sériové čísla sú neoddeliteľnou súčasťou tovaru a nijako neobmedzujú právo Kupujúceho používať tovar a zaobchádzať s ním v plnom rozsahu jeho určeného použitia.
  2. Okrem toho sa záruka nevzťahuje na spôsobené škody (ak takáto činnosť nie je bežná a nie je zakázaná v priloženom návode na obsluhu):
  3. mechanické poškodenie tovaru,
  4. elektrické prepätia (viditeľne spálené súčiastky alebo dosky plošných spojov) s výnimkou bežných odchýlok,
  5. používanie tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú teplote, prašnosti, vlhkosti, chemickým a mechanickým vplyvom prostredia, ktoré je priamo určené predávajúcim alebo výrobcom,
  6. nesprávna inštalácia, manipulácia, prevádzka alebo zanedbanie tovaru,
  7. poškodenie tovaru alebo jeho častí počítačovým vírusom atď.,
  8. ak sa vada prejavuje len na softvéri, pri ktorom Kupujúci nie je schopný preukázať zákonný spôsob nadobudnutia, alebo pri použití neautorizovaného softvéru a spotrebného materiálu,
  9. poškodenie spôsobené nadmerným zaťažením alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
  10. vykonaním nekvalifikovaného zásahu alebo zmenou parametrov,
  11. tovar, ktorý bol zákazníkom upravený (lakovanie, ohýbanie atď.), ak vada vznikla v dôsledku tejto úpravy,
  12. pri nesprávne vykonanej aktualizácii systému BIOS alebo firmvéru,
  13. škody spôsobené prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
  14. používanie nesprávneho alebo chybného softvéru,
  15. za použitie nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ani za škody z toho vyplývajúce, pokiaľ takéto použitie nie je obvyklé a vylúčené v priloženom návode na použitie.
  16. Tieto obmedzenia neplatia, ak vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, boli výslovne dohodnuté medzi Kupujúcim a Predávajúcim, vymenené alebo deklarované Predávajúcim, alebo ich možno očakávať vzhľadom na reklamu alebo obvyklé používanie tovaru.
  17. Ak ide o softvér, záruka sa vzťahuje len na fyzickú čitateľnosť nosiča (nosič nesmie byť poškriabaný atď.). V okamihu odstránenia ochranných prostriedkov (fólia, plomba, otvorenie obálky atď.) sa kupujúci stáva oprávneným používateľom softvérového produktu a akceptuje licenčné podmienky výrobcu softvéru, v prípade digitálneho obsahu je to už samotným stiahnutím. To neplatí v prípade rozporu s kúpnou zmluvou (pozri nižšie).

Zamietnutie reklamácie

  1. Predávajúci má právo zamietnuť reklamáciu tovaru v prípadoch, keď je tovar a/alebo jeho súčasti znečistené alebo nespĺňajú základné požiadavky na hygienicky bezpečné predloženie tovaru na reklamáciu. V prípade reklamácie zariadenia s palivovou nádržou musí byť nádrž v čase prijatia na reklamáciu prázdna.

Porušenie zmluvy

  1. V prípade ak sa vady vyskytne v hore uvedenej lehote a vadné plnenie je podstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo
  2. na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže Kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;
  3. odstrániť vadu opravou veci;
  4. primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  5. odstúpiť od zmluvy.
  6. Kupujúci je povinný oznámiť Predávajúcemu právo, ktoré si zvolil, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Kupujúci nemôže zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu Predávajúceho; to neplatí, ak Kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak Predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.
  7. V prípade, ak si Kupujúci nezvolí svoje právo včas, má právo ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy – viď nižšie.
  8. Kupujúci-spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj vtedy, ak Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť súčasť alebo vec opraviť, alebo ak Predávajúci neodstráni vadu v primeranej lehote, alebo ak by odstránenie vady spôsobilo spotrebiteľovi značné ťažkosti.

 Nepodstatné porušenie zmluvy

  1. Ak je vadné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, Kupujúci má právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
  2. Pokiaľ Kupujúci neuplatní svoje právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže Predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže Predávajúci odstrániť opravou veci alebo dodaním novej veci podľa vlastného výberu.
  3. V prípade ak Predávajúci neodstráni alebo odmietne odstrániť vadu včas, Kupujúci môže požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy. Kupujúci nemôže zmeniť svoj uplatňovaný nárok bez súhlasu Predávajúceho.

 Porušenie zmluvy všeobecne

  1. Kupujúci má právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti aj v prípade odstrániteľnej vady, ak vec nemožno riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (tretia reklamácia tej istej vady) alebo pre väčší počet vád (najmenej 3 vady súčasne). Aj v tomto prípade má Kupujúci - spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť.
  2. Pri dodaní nového tovaru je Kupujúci povinný vrátiť pôvodný tovar (vrátane dodaného príslušenstva) Predávajúcemu na náklady Kupujúceho.
  3. Ak Kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti, súd právo z vadného plnenia Kupujúcemu neprizná. V prípade skrytej vady platí to isté, ak vada nebola oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol zistiť pri vynaložení primeranej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od dodania tovaru.

Záruka za akosť

  1. Zárukou za akosť sa Predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na používanie na svoj obvyklý účel alebo, že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky ma aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnúť aj na jednotlivú súčasti veci.
  2. Záručná doba začína plynúť od odovzdania predmetu Kupujúcemu; ak bola vec na základe zmluvy odoslaná, začína plynúť od doručenia predmetu na miesto určenia. Ak má byť kúpená vec uvedená do prevádzky inou osobou ako Predávajúcim, plynie záručná doba až odo dňa uvedenia do prevádzky, ak si Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky u Predávajúceho spolu s vecou alebo najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a včas poskytol potrebnú súčinnosť na riadne a poskytnutie služby.
  3. Kupujúci nemá nárok na záruku, ak bola vada spôsobená vonkajšou udalosťou po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho.

Výmena tovaru

  1. V prípade nesprávneho výberu tovaru je možné tovar vymeniť za iný. Výmena sa môže uskutočniť na základe dohody medzi Kupujúcim a Predávajúcim do 14 dní od prevzatia tovaru Kupujúcim. V tomto prípade musí byť tovar vrátený tak, aby nejavil známky opotrebovania a musí byť zaslaný späť v pôvodnom obale so všetkými štítkami od výrobcu spolu s kópiou dokladu o kúpe tovaru Kupujúcim. Tovar musí byť zabalený tak, aby pôvodný obal vráteného tovaru nebol zároveň vonkajším obalom zásielky. Náklady na výmenu (dodanie) tovaru znáša v plnej výške Kupujúci. V prípade, že vrátený tovar je poškodený, nárok Kupujúceho na už dohodnutú výmenu tovaru zaniká a tovar sa vracia Kupujúcemu.

Čl. V. Odstúpenie od zmluvy

  1. Spoločnosť KGM Trade odporúča kupujúcemu, aby si pred odstúpením od zmluvy zálohoval a následne vymazal svoje údaje zo zariadenia, na ktorom má osobné údaje.
  2. Odstúpenie od zmluvy zo strany kupujúceho spotrebiteľa
  3. Kupujúci - spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do štrnástich dní, a to bez uvedenia dôvodu. Lehota uvedená v prvej vete začína plynúť odo dňa uzavretia zmluvy a v prípade
  4. kúpnej zmluvy odo dňa prevzatia tovaru;
  5. zmluva na niekoľko tovarov alebo na dodanie niekoľkých častí odo dňa prijatia poslednej dodávky tovaru alebo
  6. zmluva, ktorej predmetom je pravidelne sa opakujúca dodávka tovaru, odo dňa prijatia prvej dodávky tovaru.
  7. Ak Kupujúci - spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, zaslať alebo odovzdať tovar Predávajúcemu na náklady Kupujúceho.
  8. Kupujúci – spotrebiteľ by mal vrátiť tovar úplný, t. j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, so všetkou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, vrátane pôvodného obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal. V prípade odstúpenia od zmluvy, keď je predmetom kúpy zariadenie s palivovou nádržou, musí byť nádrž v čase vrátenia prázdna.
  9. Ak ide o spotrebný tovar (napr. drogériový tovar atď.), od zmluvy možno odstúpiť len vtedy, ak Kupujúci - spotrebiteľ dodá tovar nepoškodený a nepoužitý v neporušenom pôvodnom obale.
  10. Ak sa kupujúci-spotrebiteľ rozhodne odstúpiť od zmluvy vo vyššie uvedenej lehote, Predávajúci odporúča doručiť tovar na adresu Predávajúceho spolu so sprievodným listom, v ktorom uvedie dôvod odstúpenia od kúpnej zmluvy (nie je podmienkou), číslo nákupného dokladu a číslo bankového účtu, prípadne uvedie akým spôsobom požaduje vrátiť finančné prostriedky.
  11. Kupujúci-spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné vzhľadom na jeho povahu a vlastnosti.
  12. Ak Kupujúci-spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, Predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky finančné prostriedky, ktoré od neho prijala na základe zmluvy, a to spôsobom, ktorú si Kupujúci-spotrebiteľ zvolí. Nárok na náhradu za zníženie hodnoty tovaru je Predávajúci oprávnený si započítať voči nárokom Kupujúceho-spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
  13. Ak Kupujúci spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu-spotrebiteľovi skôr, ako Kupujúci-spotrebiteľ odovzdá tovar Predávajúcemu alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal. Kupujúci spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar Predávajúcemu bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy, najneskôr však do 14 dní.
  14. Kupujúci spotrebiteľ berie na vedomie, že v prípade poskytnutia darčekov k tovaru sa darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvára s podmienkou, že v prípade uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní darovacia zmluva zaniká a Kupujúci spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar spolu s ním súvisiacimi poskytnutými darčekmi vrátane všetkého, čím sa obohatil. V prípade ich nevrátenia sa tieto hodnoty považujú za bezdôvodné obohatenie Kupujúceho spotrebiteľa. Ak vrátenie predmetu bezdôvodného obohatenia nie je ľahko možné, Predávajúci má nárok na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy kúpna zmluva nezaniká a zmluvy sa z tohto hľadiska posudzujú samostatne.
  15. Predĺžená lehota na odstúpenie od zmluvy
  16. Predávajúci môže spotrebiteľovi ponúknuť nadštandardnú službu, a to možnosť vrátenia tovaru po uplynutí zákonnej 14-dňovej lehoty, a to až do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak chce spotrebiteľ využiť túto nadštandardnú službu, vrátený tovar musí byť nepoužitý a v bezchybnom stave, vrátane všetkého príslušenstva a v pôvodnom obale, ktorý je minimálne poškodený. V opačnom prípade si Predávajúci vyhradzuje právo odmietnuť takto vrátený tovar alebo žiadosť o odstúpenie od zmluvy.

Podmienky:

  1. tovar musí byť v pôvodnom stave, nepoškodený, bez najmenších známok opotrebovania alebo používania
  2. vrátený tovar musí byť dodaný kompletný v pôvodnom obale a so všetkým príslušenstvom vrátane dokumentácie.
  3. pôvodný obal tovaru nesmie byť vonkajším obalom zásielky, preto vrátený tovar starostlivo zabaľte, aby ste ho ochránili pred prípadným poškodením
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy musí byť tovar zaslaný doporučenou zásielkou (nie na dobierku) na vyššie uvedenú adresu Predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe (ak bol Kupujúcemu vydaný) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa prijatia. Právo na vrátenie plnej ceny takto vráteného tovaru je možné, ak je tovar nepoužitý, nepoškodený v pôvodnom obale (ak bol súčasťou dodaného tovaru) so všetkým príslušenstvom a so všetkými priloženými dokladmi (záručný list, návod na použitie atď.), ktoré boli súčasťou dodaného tovaru. Ak tovar nespĺňa niektorú z vyššie uvedených podmienok, kúpna cena, ktorú je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu, môže byť znížená o rozdiel medzi hodnotou tovaru pri kúpe a po vrátení.

Čl. VI. Ochrana osobných údajov a súkromia

  1. Kupujúci poskytuje dobrovoľne Predávajúcemu osobné údaje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len: „nariadenie GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej lej „Zákon o ochrane osobných údajov“), za účelom poskytovania služieb na stránkach Predávajúceho a na služby poskytované Predávajúcim. Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho na účely vypracovania kúpnych zmlúv a s tým súvisiacich služieb na základe zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) nariadenia GDPR. Doba uchovávania osobných údajov je 10 rokov odo dňa skončenia zmluvného vzťahu.
  2. Predávajúci Kupujúceho informuje, že v zmysle § 62 ods. 3 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších právnych predpisov (ďalej len „Zákon o elektronických komunikáciách“) ho môže oslovovať s volaniami, so zasielaním e-mailov a SMS správ na kontaktné adresy, ktoré uviedol pri registrácii na účely priameho marketingu vlastných podobných tovarov a služieb. Volanie, e-mail alebo SMS správa podľa predchádzajúcej vety môže mať informačný alebo reklamný charakter a ich pôvodcom je Predávajúci. Nesúhlas s volaním, so zasielaním týchto e-mailov alebo SMS správ môže Kupujúci kedykoľvek oznámiť Prevádzkovateľovi zaslaním e-mailu na adresu info@najtzb.sk (alebo na iný kontakt pokiaľ tak určujú tieto Podmienky alebo Osobitné podmienky) alebo jednoduchým odhlásením pri každom doručení e-mailovej správy kliknutím na odkaz na konci e-mailovej správy. Predávajúci bude poskytovať osobné údaje na účely priameho marketingu týmto príjemcom: Slovenská obchodná inšpekcia, súd, orgány činné v trestnom konaní a ďalšie subjekty, ktorým je Predávajúci povinný poskytnúť osobné údaje na základe zákona.
  3. Kupujúci poskytuje svoje osobné údaje dobrovoľne a je si vedomý toho, že jeho osobné údaje môžu byť sprístupnené tretím osobám – partnerským subjektom Predávajúceho, ako poisťovneči leasingové spoločnosti.. Partnerské subjekty sú Predávajúcim vyberané s náležitou starostlivosťou pri rešpektovaní zákonných ustanovení. Osobné údaje môžu byť poskytnuté i partnerským subjektom mimo územia Slovenskej republiky, najmä do členských štátov v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov.
  4. Predávajúci je oprávnený odtajniť (pokiaľ je to z technického hľadiska možné) údaje Kupujúceho, ak to bude nevyhnutné z hľadiska dodržania zákona alebo v rámci súdnych sporov či správnych konaní vedených s Predávajúcim, alebo proti Predávajúcemu; aby boli chránené či bránené práva Predávajúceho, alebo aby za daných podmienok bola chránená osobná bezpečnosť Kupujúcich tovarov Predávajúceho, alebo tretích osôb.
  5. Údaje o Kupujúcich použije Predávajúci iba v medziach zákona o ochrane osobných údajov. Predávajúci uchováva len meno a priezvisko, e-mailovú adresu a telefónne číslo Kupujúceho, názov spoločnosti, IČO a adresu.

Čl. VII. Ceny

  1. Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú ceny vždy aktuálne a platné v slovenskej mene (EUR), s výnimkou nesprávnych cien, pozri ustanovenia nižšie v tomto článku.
  2. Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, t. j. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí Kupujúci zaplatiť za získanie tovaru, ale nevzťahuje sa to na prípadné poplatky za dopravu, prepravu a náklady na komunikáciu na diaľku, ktoré sú uvedené v tzv. nákupnom košíku a ktorých výška závisí od voľby Kupujúceho.
  3. V prípade, ak Predávajúci nakúpi tovar od neplatcu DPH a ponúka ho v kategórii použitý, nový alebo rozbalený, cena tovaru je uvedená bez DPH v súlade s § 90 zákona č. 235/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty. Kupujúci berie na vedomie, že táto skutočnosť môže byť premietnutá len do faktúry za predmetnú objednávku.
  4. Kupujúci však berie na vedomie, že konečné ceny výrobkov sú uvedené po zaokrúhlení na celé eurá v súlade s príslušnými právnymi predpismi, takže v konkrétnych situáciách môže dôjsť k miernej odchýlke od konečného súčtu všetkých zakúpených výrobkov, a to z dôvodu zaokrúhlenia na celé eurá. Podrobný rozpis kúpnej ceny je vždy uvedený v košíku kupujúceho.
  5. Akciové ceny platia do vypredania zásob Predávajúceho alebo, ak je uvedený počet akciových položiek, do vypredania uvedeného počtu akciových položiek alebo do konca akcie, podľa toho, čo nastane skôr.
  6. Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzavretiu zmluvy medzi Predávajúcim a Kupujúcim, a to najmä v prípade, ak si Kupujúci objedná tovar alebo súvisiace služby (preprava, poistenie predĺženej záruky a pod.) za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby v internom informačnom systéme Predávajúceho alebo chyby pracovníkov Predávajúceho. V takomto prípade je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to aj po tom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku, o čom Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje Kupujúceho. Príklady, kedy môže dôjsť k nesprávne zverejnenej cene, sú najmä tieto:
  7. cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje kúpnu cenu alebo bežnú cenu tovaru);
  8. cena tovaru chýba alebo chýba jedna alebo viac číslic;
  9. zľava na tovar je vyššia ako 50 % bez toho, aby bol tovar súčasťou špeciálnej marketingovej kampane alebo predaja označeného špeciálnym symbolom, ktorý propaguje príslušnú úroveň zliav.
  10. Predávajúci upozorňuje, že informačný systém Predávajúceho automaticky informuje o tom, že tovar so zdanlivo nesprávnou cenou je zľavnený alebo vo výpredaji atď. V prípade pochybností, či je tovar skutočne zľavnený alebo či ide o zjavnú chybu v cene tovaru, je preto Kupujúci povinný kontaktovať Predávajúceho a overiť si správnosť ceny.
  11. Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatnú, ak dôjde k zneužitiu osobných údajov, IČO/IČ DPH, zneužitiu kreditnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho alebo súdneho orgánu, o čom bude Kupujúci informovaný.
  12. Okrem toho si Predávajúci vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatnú, ak sa zľavový kupón alebo podobný kupón použije v rozpore s jej podmienkami, najmä ak:
  13. zľavový kupón sa použije na iný tovar, než na ktorý bol určený;
  14. zľavový kupón sa použije spolu s inou zľavou, aj keď sčítanie týchto zliav nebolo výslovne zakázané;
  15. zľavový kupón sa použije na nákup, ktorý nedosahuje minimálnu cenu;
  16. Predávajúci zistí, že zľavový kupón už bol použitý.

Čl. VIII. Dokumenty na stiahnutie

  1. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (tu)
  2. Vzorový formulár pre reklamácie alebo výmenu tovaru (tu)

Čl. IX. Platobné podmienky

  1. Platobné podmienky sú uvedené v tomto dokumente o preprave a platbách.
  2. Tovar zostáva majetkom Predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny, ale nebezpečenstvo škody na tovare prechádza prevzatím tovaru Kupujúcim.
  3. Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné zmeniť po odoslaní objednávky.
  4. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.
  5. V prípade platby kreditnou kartou na pobočke je Kupujúci povinný zakryť údaje o svojej kreditnej karte a svoj PIN kód.

Čl. X. Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením nových VOP na webovom sídle umiestnenom pod doménou www.najtzb.sk
  2. Vzťahy a prípadné spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim vyplývajúce zo zmluvy sa riadia výlučne právom Slovenskej republiky a rozhodujú ich príslušné súdy Slovenskej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s článkom 6 tohto Dohovoru neuplatňuje.
  3. Prípadné spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim budú prednostne riešené mimosúdne. Kupujúci – spotrebiteľ sa v takýchto prípadoch môže obrátiť na subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia. Viac informácií o mimosúdnom riešení sporov nájdete na stránke Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov | Slovenská obchodná inšpekcia - soi.sk. Vo všeobecnosti sa Kupujúcemu odporúča aby sa pred riešením sporu prostredníctvom príslušnej inštitúcie obrátil na Predávajúceho za účelom riešenia vzniknutej nepriaznivej situácie.
  4. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Ak je pre potreby Kupujúceho vytvorený preklad textu zmluvy, v prípade sporu o výklad podmienok sa použije výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
  5. Kupujúci vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich dodržiavať.
  6. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.6.2024.